tirsdag 16. september 2008

Nå har også jeg RSS-leser

I går kveld strevde jeg med å finne ut hvordan jeg kunne opprette konto for Google leser. Kom bare til ei side der jeg kunne abonnere på flere aviser. Det endte med at jeg klikka for abonnere. Når jeg i kveld skulle forsøke igjen å finne ut av det med konto, viste det seg at jeg hadde fått meg en! Og alle avisene sto der. Sletta alle unntatt Aftenpostens nettutgave. Og klarte å abonnere på Leselyst etter tips fra Ivar. Da vil det vel si at jeg abonnerer på to RSS-feeds. Er det ikke et norsk ord for feed? Føles litt tåpelig å bruke det ordet.

1 kommentar:

Anita Steigre sa...

Du er virkelig god å finne ut av dette :-) Jeg tror nyhetsbrev er det nærmeste man kommer et norskt ord - at man abbonerer på nyhetsbrev fra diverse blogger. Noen andre som vet?